משהו משהו - המלצות על מוצרים שהם משהו

מתקן נינג׳ה לחצר בהתקנה קלה ובלי לשבור את הכיס

בבית של חברים
ללא קדיחות וכמעט ללא עבודה או מאמץ, פשוט לתלות 3-4 מתקנים שונים אחד ליד השני וליצור מתקן נינג׳ה לחצר שהילדים יעופו עליו

מתקן נינג׳ה לחצר הוא פתרון מושלם אם יש לכם ילדים בגילאי הגן והיסודי, ובמיוחד אם הם בנים (אבל ממש לא רק, ולראיה בת ה-7 שלי…) בנדיטים מלאי אנרגיה פורקי כל עול שאוהבים להתרוצץ ולרוץ ולקפוץ – או במילים אחרות – כאלה שמחריבים לכם את הבית – ובמקרה אתם גם מברי המזל שברשותם בית עם גינה או חצר – אז אספנו עבורכם כמה מתקנים שיעזרו לכם להמיר את החורבן לפעילות מועילה יותר, או לכל הפחות להעביר אותו לחצר.

היתרונות של מתקן נינג׳ה לחצר (מעבר לנ״ל):

  • שיפור קורדינציה, וחיזוק הגוף – המתקנים פותחים אפשרויות חדשות ומגוונות עבור הילד (או הילדה) והם יוכלו להתאמן בתרגילים חדשים שלא ניתן לעשות על הספה בבית.
  • חיזוק הבטחון העצמי – ילדים אוהבים להצליח בדברים חדשים, במיוחד אם זה משהו קשה שהם התאמנו בו, ובמיוחד אם זה משהו שרוב הילדים האחרים בכיתה לא מצליחים לעשות (ואז הם יכולים להשוויץ).
    הבת שלי עפה על עצמה (בצדק, ובקטע טוב) שהיא מצליחה לעשות עליית מתח לבד (וגם שפגט מושלם, אבל זה לא קשור למתקני נינג׳ה). ידוע שמסוגלות פיזית תורמת רבות לבטחון העצמי, ולא רק אצל ילדים.
  • עמידים וזולים – לא צריך יותר מדי קשקושים ופנפונים, בסופו של דבר זה כמה ברזלים, ואולי איזה ציר או שניים. לא צריך תחכום מיותר, ועקב הפשטות הזאת גם המחירים טובים – תוכלו בפחות מ-300 שקל לבנות אחלה ״מסלול״ שמורכב מכמה מתקנים.

אז מספיק לשחק בבית, צאו קצת החוצה.

מתקן נינג'ה לחצר – הרכב זאת בעצמך

מתקן הנינג׳ה לחצר למעשה מורכב מכמה מתקנים נפרדים, שמתקינים אותם בסמיכות לפי הסדר העולה על רוחכם. מכיוון שההתקנה דיי קלה פשוטה וקצרה – יהיה קל מדי פעם לשנות מיקומים בין החלקים השונים וכך ליצור מסלול חדש ואתגר חדש.
שימו לב: כל המתקנים המומלצים פה בדף כבר מגיעים עם כל האביזרים הנדרשים להתקנה או תליה, כגון שרשראות, שאקלים, וכו׳ ואין צורך בקדיחות או הברגות – פשוט ללפף את השרשרת או החבל סביב הקורה או הענף, ולחבר עם השאקל.

טרפז טבעות כשלעצמו הוא מעין מיני מתקן נינג׳ה לחצר

1. טרפז טבעות

המתקן החביב עלי ביותר בגלל שהוא רב תכליתי – אפשר להתלות עם הידיים על הטבעות או על המוט, וכנ״ל גם עם הרגליים. אפשר להתלות עליו הפוך כמו קוף, לטפס, לרדת, להתנדנד. המתקן הזה לבדו מאפשר כמות לא מבוטלת של תרגילים שונים. כמו כן אפשר לשרשר 2-3 כאלה ולתלות אותם ברצף ובגבהים שונים

נדנדת חבל עם דיסק

2. נדנדת חבל עם דיסק

יכול לשמש גם את הקטנטנים בתור נדנדה בישיבה, ולאתגר את הגדולים יותר ללא בעיה. נראה לכם שזה קל לעמוד על זה? תחשבו שוב… גם הגדולים והחזקים יתקשו להחזיק בעמידה לאורך זמן.
מוזמנים לנסות – כמו כל המתקנים, גם זה יכול להחזיק משקל של מבוגר ממוצע.

3. סולם חבלים

קלאסי, פשוט, רב גילאי, וכמובן מאתגר יותר ממה שהוא נראה. מושלם לתליה בהתחלת או בסוף המסלול.

שימו לב – יש סולמות זולים יותר, אך הם עם שלבים מפלסטיק, שהם חלולים מבפנים לרוב, ולכן נוטים להישבר ולההרס מהר יותר, במיוחד בחוץ. מומלץ להשקיע את האקסטרה $9 (בערך) ולקנות סולם חבלים עם שלבי עץ.

אחיזת כדור. אולי החלק המאתגר ביותר במתקן הנינג׳ה לחצר

4. אחיזת כדור

גם עם מתקן זה ניתן בקלות לשרשר כמה כדורים ולתלות אותם ברצף אחד אחרי השני, אבל אם להיות כנים – זה הרבה יותר קשה להחזיק בזה ולהתלות על זה ממה שאתם מדמיינים, לכן לדעתנו 2 כדורים זה מספיק בהחלט.

אפשרויות נוספות עבור מתקן נינג׳ה לחצר

  • גשר חבלים – שדרוג מגניב במקום סולם החבלים שהזכרנו מקודם. הגשר קצת יותר יקר, וכמובן תופס יותר מקום, אבל לטעמנו זה שווה את זה, הוא הרבה יותר מגניב!
  • טרפז מסתובב (טוויסטר) – מוט שמחובר מהאמצע בנקודה אחת ויש לו ציר שמאפשר לו סיבוב במעגל.
  • אחיזות טיפוס קירות (גריפ) – אין קלאסי מזה, ויש פה 2 אפשרויות ברמות פשטות שונות:
    • אחיזות טיפוס על עץ – פחות מוכר בארץ, אבל מגניב לחלוטין ודיי פשוט להתקנה. כל מה שצריך זה עץ בחצר.
    • אחיזות טיפוס על קיר – דורש יותר מאמץ להתקנה. צריך לקדוח ולהבריג כדי להתקין ולקבע את האחיזות (וכמובן צריך קיר).

בטיחות

מתקן נינג׳ה לחצר זה כיף, אבל חשוב כמובן לשמור על בטיחות.

אם ממתקן מסוים הילד/ה עלול/ה ליפול מגובה גבוהה אז מומלץ שמתחת יהיה משטח רך כמו דשא, או לחילופין אפשר לפרוס מזרנים מתחת. פתרון נוסף חביב עלי במיוחד הוא ״פאזל הרצפה״ מספוג שהוא גם עמיד וגם זול, וכמובן רך מספיק כדי למנוע נזק מנפילה. זה אולי נראה דק, אבל זה מספיק בשביל לעשות את ההבדל בין נזק אמיתי לסתם מכה שאולי קצת כואבת (ואם אתם מהמחמירים – ניתן לשים 2 שכבות אחת על השניה)

התקנה ותליה

נגזרת ישירה של בטיחות היא כמובן התקנה נכונה של המתקנים. אך הסירו דאגה מלבכן – בשביל מתקן נינג׳ה לחצר שמורכב מהמתקנים שהמלצנו פה – לא צריך שום כישורים מיוחדים ושום כלי עבודה. אם יש לכם תשתית מתאימה בחצר אז המלאכה תהייה פשוטה ומהירה.
לדוגמא – אם יש בחצר פרגולה או סככה, כנראה שיש בה קורה תומכת לגג, ואז כל מה שצריך לעשות זה לכרוך את השרשרת או החבל סביב הקורה ולחבר לעצמו בעזרת השאקל – 2 דקות עבודה וללא צורך בכלי עבודה, קדיחות, חיבורים מיוחדים או כישורים כלשהם.

כל המחירים, פרטי המוצרים, תנאי המשלוח וזמינותם נכונים למועד פרסום ההמלצה. במידה ומצאתם טעות או שמשהו השתנה מאז, נשמח אם תעדכנו אותנו בתגובות על מנת שנוכל לעדכן.
אנחנו מחפשים, מזמינים, בודקים, מבקרים וממליצים על דעת עצמנו על מוצרים שאנחנו חושבים שהם המוצלחים ביותר. אם אתם קונים מוצרים דרך הלינקים ששמנו באתר אנחנו לפעמים מרוויחים עמלה. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *